Dámská trička jsou nepostradatelným doplňkem šatníků
Bez triček si jen stěží lze představit jakýkoliv šatník. Díky své univerzálnosti se staly bezpodmínečnou součástí skříně každé ženy. Lze je perfektně kombinovat, a navíc jsou základem toho, čemu se v módním světě říká ležérní elegance, k jejíž dosažení stačí jednoduché tričko, dobře padnoucí džíny, trenčkot a vhodné boty. To obyčejné dámské tričko přitom přešlo velkým vývojem.
Vše začalo v ponorce
Asi netušíte, jak zajímavou historii trička vůbec mají. Ta první se objevila v roce 1913 a jejich nositeli byli američtí námořníci sloužící na ponorkách. Trička pro ně představovala obrovskou úlevu, protože jejich často stísněné pracovní prostory škrobeným košilím příliš neseděly. Proto se součástí uniforem stala lehká a prodyšná trička, která jim zajistila pohodlný pohyb. Netrvalo dlouho, a trička se stala nepostradatelným kusem oděvu i pro další zbytek armády.
Potisk přišel mnohem později
I když se trička poměrně rychle etablovala na americkém trhu, byla především symbolem těžké práce. Až o několik desetiletí později začala být potiskována. První potisk nesla trička pro vojenské piloty v roce 1942. Větší rozmach potištěných triček však přišel až o osm let později, kdy se na nich začaly objevovat vtipné motivy Disneyho postaviček. V šedesátkách pak kouzlo potisku na tričkách objevily rockové kapely. Tisklo se na všechno - pánská, dětská i dámská trička.
Internet a nová éra potisku
Naprostý boom tisku na textil přinesl nástup internetu. Nejenže doslova zaplavil trh novými motivy, ale také zajistil mnohem větší dostupnost potištěných triček a dalších artiklů. Na několik kliknutí si dnes můžete nejen najít tričko podle svého gusta, můžete si ho také přímo vytvořit. Stačí mít jen počítač a připojení. O vše ostatní se postará e-shop, který celou transakci zprostředkovává.
Z trička, jako symbolu těžké práce, se v průběhu desetiletí stala nepostradatelná součást každého šatníku.